top of page
Inga taggar än.

SEARCH BY TAGS: 

RECENT POSTS: 

FOLLOW ME:

  • Facebook Clean Grey
  • Twitter Clean Grey
  • Instagram Clean Grey

Har jag alltid förstått hur man gör?

Verkligen inte.

Jag gjorde så många fel i början så det vet du inte:

- Det första var att jag glömde ställa om kniven så nästan hela övre delen på mattan skars igenom.

- Vände HTV´n (klädvinylen) uppochner och kunde inte förstå varför det inte gick att skära ut nånting

- Glömde spegelvända HTV´n en antal gånger trots att det står på maskinen att jag skall göra det. Det var först när jag lade in det som en text i skärinställningarna som det blev ordning.

- Bärare? Vad är det?

- Skall man rensa bort allt överflödigt INNAN man stryker fast HTV´n? Går det inte få bort efteråt? Nehej...

Men man lär sig. Antigen genom att prova och fela själv eller vid att lära av andras misstag. Jag skulle verkligen önska att det fanns en kurs eller en bok jag kunde köpt och fått lärt mig hur man skulle göra. Det hade sparat både tid, frustration och pengar. Det blev ju mycket material förstört i onödan. Och inte blev det så bra resultat jämnt heller, som när jag hade skurit ut dekor till en glasburk till min syster och inte visste att det fanns något som hette bärare; Jag plockade del för del för hand och klistrade på glaset. Inte så rakt och snyggt....

Efter ett par år i skolan med utbildning inom bl.a. ritprogram och skärmaskiner tycker jag det går ganska bra ;-) Gör fortfarande fel ibland som annars i livet såklart. Men nu vet jag så mycket mer om hur det fungerar och vill därför dela med mig av kunskaperna till dig. Det är därför jag startade kurser, blogg, Facebooksidor och har översatt manualer och skrivit en bok om hur man gör. Så kanske du slipper göra samma misstag som jag och kan leka och skapa så mycket mer.

Toppen bortskuren.

Har sparat den mest som en påminnelse om att komma ihåg att ställa kniven.

Jag lyckades ju skära ut texten till maskinen rätt. Alltid något :-)

Sen lade jag in det i texten i skärinställningarna, det hjälpte.

Och texten på glaset... Blev ju sådär snyggt ditsatt.

Tröjan med lite för mycket vinyl faststruket


bottom of page